Toimitusehdot

Verkkokaupan yleiset tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 19.06.2018 alkaen

Päivitetty 19.05.2019

Verkkokauppa

Rasofi Oy (y-tunnus 2664039-9) on Palveluntarjoaja joka tarjoaa palveluun rekisteröityneille yrityksille (myöhemmin ‘Kauppiaat’) tilaustenvälitys kanavan (Raskaanosat.fi) myydä tuotteitaan täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille (myöhemmin ‘Loppuasiakas’) Suomeen (myöhemmin ‘Toimitusalue’).

Kauppiaat sitoutuvat rekisteröityessään noudattamaan näitä ‘Palveluntarjoajan’ verkkokaupalle asettamia yleisiä toimitusehtoja. Kaikkien kauppiaaksi rekisteröityvien on tunnistauduttava maksupalveluntarjoajan palvelussa ennen kuin he voivat vastaanottaa maksuja.

Loppuasiakkaan on hyväksyttävä nämä ehdot ennen tuotteiden tai palveluiden tilaamista Raskaanosat.fi kauppapaikalla.

Kaupankäynti Raskaanosat.fi kauppapaikalla

Kauppapaikan toiminta on välitystoimintaa jossa tuotteita ja palveluita myydään ‘Kauppiaiden’ nimissä ja lukuun. Raskaanosat.fi ei esiinny ‘Loppuasiakkaaseen’ nähden myyjänä, eikä palvelussa tehtyihin kauppoihin liittyvät oikeudet ja velvollisuudet ulotu ‘Palveluntarjoajaan’. Selkeyden vuoksi mainittakoon että palvelussa tehtävät kaupat solmitaan aina ‘Loppuasiakkaan’ ja ‘Kauppiaan’ välillä, ja ‘Palveluntarjoaja’ toimii ainoastaan kauppiaidensa asiamiehenä ja edustajana, ei myyjänä.

Kauppapaikalla myytävät tuotteet myydään niillä tiedoilla mitkä tuotteen ‘Kauppias’ on ostohetkellä antanut. ‘Loppuasiakkaan’ vastuulla on tarkistaa tiedot ja varmistua tuotteen sopivuudesta. ‘Palveluntarjoaja’ ei ole vastuussa verkkokaupassa myytävien tuotteiden tiedoista tai niiden paikkansapitävyydestä.

Tuotteiden hinnoittelu ja toimituskulut

Tuotteiden hinnat ilmoitetaan arvonlisäverollisena ja tuotteet hinnoittelee tuotteen ‘Kauppias’. Palvelussa myytävien tuotteiden toimittaminen on tuotteen myyneen ‘Kauppiaan’ velvollisuus.

‘Kauppias’ ei saa periä toimituksesta maksua loppuasiakkaalta tilauksen jälkeen, vaan toimituskulut on sisällyttävä ostoskorissa näkyvään tilauksen hintaan. Tuote on myytävä palvelussa tuotteelle asetettuun hintaan.

Mikäli kuitenkin ‘Loppuasiakkaan’ toimitusosoite sijaitsee yleisten sopimusehtojen mukaisen toimitusalueen ulkopuolella, ‘Palveluntarjoaja’ sallii kohtuullisten, yleisiä toimitustapoja käyttäen syntyvien toimituskulujen veloittamisen ‘Loppuasiakkaalta’ ennen tilauksen toimittamista, mutta näissäkin tapauksissa kehotamme hinnoittelemaan toimituksen etukäteen koska palvelu sen mahdollistaa.

Tilaaminen

Tuotteet ja palvelut tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla, käyttäen Palveluntarjoajan valitseman maksupalveluntarjoajan maksutapoja. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla palvelun sujuvuuden varmistamiseksi.

Tilauksen jälkeen säilytämme maksamattoman tilauksen tietoja seitsemän päivää ennen sen peruuttamista. Peruutetut tilaukset säilytetään järjestelmässä seitsemän päivää, jolloin voit vielä palauttaa tilauksen käsiteltäväksi.

Tilaamalla ‘Loppuasiakas’ hyväksyy toimitusehdot.

Maksaminen Raskaanosat.fi verkkokaupassa

Maksupalvelumme toteuttaa Checkout Finland Oy joka on turvallinen Suomalainen maksutapa. Checkoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää ‘Loppuasiakkaan’ maksun ‘Kauppiaalle’ sekä ‘Kauppiaalta’ vähennettävän välityspalkkion ‘Palveluntarjoajalle’.

Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, Checkout on välittänyt maksusi.

Maksutavat

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay: Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass: Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat Jousto ja Mash (ent. Euroloan).

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Jousto Laskulla ja Osamaksulla

Jousto on verkkokaupan mukavin maksutapa, jolla voit maksaa Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Osamaksulla max. 24 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Mash lasku ja osamaksu

Mash lasku ja osamaksu ovat kuluttajalle edullinen tapa rahoittaa jopa 2000 euron ostokset verkkokaupassa. Kun maksat Mash laskulla, saat aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Lisäksi voit kätevästi
muuttaa laskun osamaksuksi kotona. Mash on puhtaasti kotimainen maksutapa ja sen voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 19-vuotiaat asiakkaat.  Maksutapa on mahdollinen 10–2 000 euron
ostoksille. Arvoltaan 1 500 € ostoksen todellinen vuosikorko on 27,9 % maksuajan ollessa 12 kk.

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

jousto.com
mash.com/fi

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus jonka liittenä on tilauksen lasku/kuitti.  Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitusaika ja tavat

Yleisimmät kauppiaidemme toimitusajat Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-4 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä. Tuotteiden toimitus on kauppiaan vastuulla ja kauppias määrittelee itse toimitustavat. Käytettävissä olevat toimitustavat ja hinnat näet kassalla.

Palveluntarjoajana emme vastaa toimitusten viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista haitoista.

Mikäli kauppias ei ilmoita toimitusaikaa tuotetiedoissa, odotetaan ‘Kauppiaalta’ aiemmin mainitun yleisen toimitusajan täyttämistä.

Vaihto- ja palautusehdot

Yksityishenkilöllä on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden toimittamisesta tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’ ja siitä syntyvistä kuluista vastaa tuotteen tilannut ‘Loppuasiakas’. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, ole yhteydessä sekä ‘Palveluntarjoajaan’ että tuotteen myyneeseen ‘kauppiaaseen’.

‘Palveluntarjoaja’ ei palauta palautetuista tuotteista perittyjä provisioita tai kuluja tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’.

Palautuksia ja reklamaatioita koskevat yhteydenotot:
Rasofi Oy
PL 300
60101 Seinäjoki

sähköpostitse: info@raskaanosat.fi

puh: 02970300102 (5,59 snt/min+pvm lanka tai 11,17 snt/min mobiili).

Palvelemme verkkokauppaan ja tilauksiin liityvissä asioissa arkisin klo 9-18.

Ongelmatilanteet ja sopimusrikkomukset

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksesta sekä ‘Palveluntarjoajalle’ että tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tms. tuotteen toimittaneeseen logistiikkayhtiöön.

Ongelmatilanteissa kuten toimituksen viivästyessä, suosittelemme ensin olemaan yhteydessä tuotteen myyneeseen Kauppiaaseen.

Kauppiaan rikkoessa näitä ehtoja pidätämme oikeuden laskuttaa rikkomuksesta palveluntarjoajalle aiheutuneet välittömät ja välilliset kulut, sekä rikkomuksesta johtuneen reklamaation selvittämiseen käytetyn työn hintaan 70€ /tunti (alv 0%).

Riitautetut asiat käsitellään Suomessa ‘Palveluntarjoajan’ kotipaikkakunnalla, ja sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

Sivustomme käyttää evästeitä sujuvan käyttökokemuksen varmistamiseksi. Käyttämällä sivua hyväksyt tietojen keräämisen ja käytön tietosuojaselosteessamme kuvatulla tavalla.

Tietosuojaseloste
Tarvitsetko apua? Chattaa whatsapissa!
Resetoi salasana
Vertaa tuotteita
  • Total (0)
Vertaa
0